10 pogostih napak pri oblikovanju logotipa, ki se jim morate izogniti

10 pogostih napak pri oblikovanju logotipa

Danes, ko je na spletu še več oči, kot kdaj koli prej. Ključnega pomena je, da podjetja svoje sporočilo prikažejo jasno.

Najlažji način ločiti eno podjetje od drugega je logotip. V nadaljevanju bomo šli čez 10 pogostih napak pri oblikovanju logotipa, ki bi se jih morali izogibati, če želite ustvariti uspešen in profesionalen logotip.

1.) Oblikovan s strani amaterja

Oblikujemo vam logotip
Izogibajte se stranem, ki promovirajo smešno poceni izdelavo logotipa. Dobite tisto, za kar plačate.

Profesionalno podjetje bi moralo biti tudi profesionalnega videza.

Lastniki novih podjetij pogosto vlagajo veliko časa in denarja v premoženje in opremo, vendar pogosto tega ne naredijo tudi za videz svojega podjetja.

Tukaj je nekaj najbolj pogostih razlogov, zakaj veliko logotipov amaterskega videza:

  • Lastnik podjetja je želel prihraniti denar, tako, da je hitro oblikoval logotip.
  • Prijatelj ali sorodnik, ki trdi, da ve malo o grafičnem oblikovanju, naredi to kot uslugo.
  • Napačni ljudje nam izdelujejo logotip (lokalni tiskarji verjetno niso najboljša izbira)
  • Naloga je bila dana spletnemu podjetju, ki ponuja res poceni logotipe.

Vse to lahko povzroči zelo slabe rezultate. Če je vaš logotip amaterskega videza, potem bo tudi podjetje interpretirano tako.

Tukaj so prednosti najema uveljavljenega in profesionalnega oblikovalca logotipov:

  • Vaš logotip bo videti edinstven in nepozaben.
  • V prihodnosti ne boste naleteli na težave z reprodukcijo.
  • Vaš logotip bo imel daljšo življenjsko dobo in ga ne bo treba preoblikovati v nekaj letih.
  • Vaš logotip bo videti profesionalno.

2.) Opira se na trende

Napake pri oblikovanju logotipa
Osredotočanje na trenutne trende pri oblikovanju logotipa je kot dodajanje datuma prodaje na logotip

Trendi (sijaji, sence itd.) prihajajo in gredo in se na koncu spremenijo v klišeje. Dobro oblikovan logotip mora biti brezčasen, kar se lahko doseže tako, da se ne naslanjamo na najnovejše trende oblikovanja. Naloga oblikovalca logotipa je, da oblikuje edinstveno identiteto za svojo stranko, zato je najbolje ignorirati trenutne trende oblikovanja.

3.) Uporaba rastrske grafike

Raster vs vektor
Primer, kako lahko rastrska grafika omejuje reprodukcijo

Standardna praksa pri oblikovanju logotipa je uporaba grafičnega programa za delo z vektorsko grafiko, kot je na primer Adobe Illustrator ali Corel Draw. Vektorsko grafiko sestavljajo matematično natančne točke, ki zagotavljajo vizualno konsistenco v več velikostih. Alternativa je seveda uporaba grafičnega programa za rastrsko grafiko, kot je Adobov Photoshop. Rastrska grafika – ali bitmap, kot je običajno imenovana – je sestavljena iz slikovnih točk.

Uporaba rastrske grafike za logotipe ni priporočljiva, ker lahko povzroči težave pri reprodukciji. Medtem ko je Photoshop sposoben ustvariti zelo velike logotipe, nikoli ne veste zagotovo, kako velik logotip boste potrebovali v prihodnosti. Če rastrsko grafiko dovolj povečate, bo postala kockasta, zaradi česar je neuporabna. Ohranjanje vizualne konsistence, tako, da je logotip videti enako v vseh velikostih, je bistvenega pomena.

Glavne prednosti vektorske grafike za oblikovanje logotipa so:

  • Logotip se lahko prilagodi na poljubno velikosti, ne da bi pri tem izgubili kakovost.
  • Kasnejše urejanje logotipa je enostavnejše.
  • Lahko se lažje prilagodi drugim medijem kot rastrska slika.

4.) Vsebuje kupljeno grafiko

Kupljena grafika
Uporaba kupljene grafike v logotipu je slabo za vašo stranko

To napako pogosto delajo lastniki podjetij, ki poskušajo sami oblikovati svoj logotip, ali amaterski oblikovalci, ki ne poznajo področja avtorskih pravic. Prenos grafike s strani, kot so Getty Images, ni kaznivo dejanje, vendar bi lahko prišlo do težav, če jo vključite v logotip.

Logotip bi moral biti edinstven in izviren, licenčna pogodba pa bi morala biti izključno za stranko: pri uporabi kupljene grafike pride do kršitve. Verjetnost je, če uporabljate kupljeno grafiko, jo ravno tako uporablja tudi nekdo drug na svetu – zato vaš logotip ni več edinstven. Po navadi lahko z lahkoto opazite kupljeno grafiko v logotipu, saj vsebuje znane oblike, kot so globusi in silhuete.

5.) Oblikovanje zase, namesto za naročnika

Lasten logo
Nikoli ne vključujte lastnega okusa v delo stranke.

Tovrstno oblikovanje logotipa lahko opazite že od daleč. Vzrok je pogosto ogromen ego oblikovalca. Če ste našli novo frajersko pisavo, za katero komaj čakate, da jo uporabite … potem je boljše, da ne. Vprašajte se, ali je ta pisava primerna za podjetje, za katero oblikujete. Na primer, velika moderna tipografska pisava, ki jo obožujete verjetno, ni primerna za resno podjetje, kot je odvetniška pisarna.

6.) Preveč zapleteno

Logo preveč kompleksen
Logotipi z veliko podrobnostmi niso dobro videti pri manjši velikosti.

Eden najboljših primerov je sličica prstnega odtisa. Podrobnosti svojih prstnih odtisov boste opazili samo, če jih boste gledali od blizu. Takoj, ko se oddaljite, se podrobnosti izgubijo. Isto velja za logotipe z veliko podrobnostmi.

Pri tisku v majhnih velikostih bo kompleksna oblika izgubila detajle in v nekaterih primerih bo videti kot zamegljena ali še huje kot napaka. Več podrobnosti, ko jih ima logotip, več informacij mora gledalec obdelati. Logotip mora biti nepozaben in eden od najboljših načinov, kako ga narediti nepozabnega je, da ostane preprost. Oglejte si identitete podjetij, kot so Nike, McDonald’s in Apple. Vsako izmed teh podjetij ima preprosto ikono, ki jo je mogoče enostavno reproducirati v poljubni velikosti.

7.) Opira se na barvo za njegov učinek

Barvni logotip
Brez barve lahko vaš odlični dizajn izgubi svojo identiteto.

To je zelo pogosta napaka. Nekateri oblikovalci komaj čakajo, da dodajo barvo in nekateri pa se popolnoma zanesejo na to. Izbira barve bi morala biti zadnja odločitev, zato je začetek oblikovanja logotipa v črni barvi najboljši.

Vsak lastnik podjetja bo moral občasno pokazati svoj logotip v črno/beli izvedbi, zato mora oblikovalec testirati, ali to vpliva na identiteto logotipa. Če uporabljate barvo za razlikovanje določenih elementov v kompoziciji, potem bo logotip videti popolnoma drugače v enem tonu.

8.) Slaba izbira pisave

Slaba izbira pisave pri logotipu
Napačna izbira pisave pri logotipu lahko škoduje vaši identiteti.

Ko gre za izdelavo logotipa, je izbira pisave najpomembnejša odločitev, ki jo oblikovalec lahko naredi. Pogosto logotip ne uspe zaradi slabe izbire pisave. Pri iskanju idealne pisave za vašo zasnovo je, da se pisava prilagodi slogu ikone. Toda to je lahko težavno. Če sta si preveč podobna, lahko ikona in pisava tekmujeta za pozornost. Če sta si popolnoma nasprotna, potem gledalec ne bo vedel kam, naj se osredotoči. Ključ je najti pravo ravnovesje, nekje na sredini – vsaka pisava ima osebnost. Če izbrana pisava ne odraža značilnosti ikone, ne bo sporočilo blagovne znamke prišlo do izraza.

Slabe pisave se pogosto izberejo, ker se odločitev ne vzame bolj resno. Nekateri oblikovalci samo naknadno dodajo brezplačno pisavo.

Povezano: Kako oblikovati vpadljive vizitke, ki pritegnejo pozornost

9.) Ima preveč pisav

Preveč pisav v logotipu
Logotip najbolje deluje z največ dvema pisavama.

Uporaba preveč pisav v logotipu je, kot bi želeli prikazati celoten foto album na enkrat. Vsaka pisava je drugačna in gledalec potrebuje čas, da jo prepozna. Videti preveč na enkrat povzroča zmedo.

10.) Kopiranje ostalih

To je največja napaka od vseh pri oblikovanju logotipa in je vse bolj pogosta. Kot že omenjeno namen logotipa je, da predstavlja podjetje. Če je videti enako kot drug logotip, potem je logotip ne bo uspešen. Pri kopiranju logotipa nima korist niti stranka niti oblikovalec.

Zaključek

Ne glede na to ali sami oblikujete logotip ali pa vam ga oblikuje druga oseba, imejte v mislih, kako bo videz logotipa predstavljal vaše podjetje. Bo stranka ob pogledu logotipa dobila vtis profesionalizma, strokovnosti in zaupanja ali pa bo dobila občutek nižje kakovosti. Odločitev je povsem v vaših rokah, kako nameravate predstaviti svojo dejavnost. Upamo, da smo vam s temi nasveti pomagali in da se boste izognili tem napakam.

Želim si izdelavo učinkovitega logotipa

Za izdelavo logotipa, ki je brezčasen in pritegne pozornost, nas kontaktirajte. Tu smo za vas.

Piškotki: K-print za funkcionalnost strani uporablja piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo.