6 komunikacijskih spretnosti, s katerimi boste postali boljši voditelj

6 komunikacijskih spretnosti, s katerimi boste postali boljši voditelj

Zavzemite se za izvajanje teh strategij celo življenje. Več kot jih boste uporabljali, več koristi boste imeli.

Ne glede na to ali upravljate z zaposlenimi, koordinirate skupino prostovoljcev ali načrtujete preživljanje časa z vašo družino – vaše vodstvene sposobnosti so ključnega pomena za učinkovito komunikacijo z ostalimi. Tukaj je šest komunikacijskih veščin, ki vas bodo omogočile postati boljši voditelj, izboljšali vaše odnose z drugimi ljudmi in povečali produktivnost in moralo vaše ekipe ali družine.

 

1) Poznajte sebe.

Vsa dobra komunikacija se začne z mesta samozavedanja. Ko komuniciramo z drugimi ljudmi, se moramo zavedati svojega notranjega monologa, tako, da na nekoga drugega ne boste imeli slabega razpoloženja, ob predpostavki, da druga oseba lahko bere vaš um na primer biti diskriminatoren, nesamozavesten itd. Pomembno je tudi vedeti kaj želite doseči v določeni interakciji, tako, da lahko ustrezno prilagodite svoje sporočilo.

 

2) Poznajte svoje občinstvo.

Najboljša komunikacija izhaja iz razumevanja, s kom se pogovarjate. Poznavanje kaj motivira vaše občinstvo, zaželenega stila komunikacija, učnih stilov itd. vam omogoča, da prilagodite vaše sporočilo in povečate verjetnost učinkovite komunikacije. Ustvarjanje osebne povezave, olajšuje empatijo, sprosti ljudi in gradi zaupanje. Samo eno opozorilo, da bi bili učinkoviti morajo biti osebne povezave resnične, ne pa izkoriščevalne.

 

3) Bodite neposredni, natančni in jasni.

Jasna komunikacija poveča verjetnost, da bodo ljudje razumeli in ukrepali glede na to, kar iščete od njih. Bolje je, da nekaj preveč razložimo, kot da bi pustili prostor za nesporazume.

Kadarkoli opravljate nalogo ali zahtevate pomoč od nekoga, se osredotočite na zagotavljanje preprostih, uporabnih in specifičnih navodil. V pomoč je, da vnaprej pripravite svoje misli, tako da vključite vse ustrezne podrobnosti. Ne končajte pogovora, dokler niste prepričani, da druga oseba razume vaše cilje in kako jih doseči. Ta navodila posredujte na prijazen in odprt način, tako, da druga oseba se, da vam lahko kasneje zastavi vprašanje.

 

4) Bodite pozorni na neverbalno komunikacijo.

Veliko raziskav kaže, da je neverbalna komunikacija enako pomembna kot tisto kar oseba pravi – morda celo več. Mimika obraza, ročne kretnje, telesna drža, stik z očmi imajo pomembno vlogo pri uspešnem ali neuspešnem prenosu vašega sporočila.

Kadarkoli se pogovarjate z nekom, se navadite zavedati govorico svojega telesa in govorico telesa s kom govorite. Zlasti bodite pozorni na to, ali se vaša govorica telesa ujema s tem o čemer govorite – to vam bo pomagalo biti bolj zaupanja vreden komunikator in da ste videti bolj samozavestni.

 

5) Poslušajte več kot govorite.

Eden najboljših načinov za spodbujanje odprtega in poštenega komuniciranja v skupini je model aktivnega poslušanja. Ko nekdo govori jih zares poslušajte. Sprašujte nadaljnja vprašanja, s katerimi boste dokazali, da ste pozorni in da ne pride do nesporazuma. Bodite odprtega uma in se osredotočite na premišljeno odzivanje na to kaj pravijo. Ta način komunikacije gradi odnos in komunikacijo med osebami, ki komunicirajo.

 

6) Bodite pozitivni in spoštljivi.

To naj bi bilo samoumevno, pa žal temu ni tako. Dajati prednost pri pregledni, pošteni in spoštljivi komunikaciji v skupini je ena izmed najboljših strategij za gojenje zvestobe in povečanje uspešnosti ekipe. Ne držite svojega statusa nad drugimi ljudmi in ne uporabljajte prisilo in strah kot motivacijo. Namesto tega se osredotočite na pošten, pozitiven in z manj egota do vsake situacije, ki se pojavi.

 

Vsaka od teh komunikacijskih veščin predstavlja stalno prakso. Ne boste jih obvladali čez dan ali celo leto. Namesto tega se boste morali zavzeti k izvajanju teh strategij za življenje. Bolj ko boste izvajali te veščine, bolj se bodo počutile kot samodejne – in bolj boste imeli koristi od vodilnih sposobnosti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja